Cum alegi cel mai bun furnizor de echipamente HoReCa din România?

0
1830

Indiferent dacă începi o activitate HoReCa nouă sau vrei doar ca să o modernizezi pe cea existentă, mai ales în contextul nou determinat de pandemia de coronavirus, cu siguranță vei putea găsi un furnizor bun, de încredere.

În acest sens, TC Romania este un astfel de factor cheie în succesul afacerii pe care o desfășori în domeniul alimentației publice.

Înainte de orice, începe prin a face o listă cu dotările de care ai absolută nevoie!

Aici se pot include atât echipamentele mai scumpe și mai mari, precum ar fi: echipamente frigorifice, cuptoare clasice sau de patiserie, mobilier (mese, dulapuri, blaturi), veselă (farfurii, pahare, tacâmuri) etc.

Important este ca lista să fie cât mai detaliată și să nu îți pierzi focusarea, deoarece este important  să nu uiți nici un element esențial pentru activitatea din unitatea ta HoReCa.

O astfel de listă atotcuprinzătoare te va ajuta de asemenea și să determini bugetul maxim pentru fiecare categorie de dotări, un prim pas esențial în căutarea furnizorului celui mai potrivit pentru tine.

Plus că dacă lista este foarte vastă, vei avea mai ușor de unde să tai, pe când dacă vei trece doar câteva dotări de bază s-ar putea ca după ce le achiziționezi să nu îți mai rămână bani ulterior pentru alte lucruri la fel de importante, dar pe care ai omis (din grabă sau din ignoranță) ca să le treci pe acea listă inițială.

Rezervă suficient timp pentru a întocmi lista de dotări pentru unitatea ta fixă sau mobilă, nu o face la repezeală, ci după un proces profund de gândire.

Cere sfatul altor profesioniști HoReCa!

După ce ai respectiva listă de dotări și nivelul bugetului gata stabilit, poți începe  să iei legătura cu profesioniștii din domeniu, pentru că vei găsi cu siguranță oameni dispuși ca să te ajute în mod gratuit cu sfaturi legate de cel mai bun furnizor autohton de echipamente HoReCa.

Cele mai citite articole

Evident, nu te vei opri doar la unul dintre aceștia, ci vei cere mai multe păreri, lucru pe care acum îl poți face și online, folosindu-te de rețelele de socializare sau, de ce nu, de Skype sau chiar de Zoom.

Dacă bugetul îți permite, chiar poți apela la niște consultanți în domeniu, care, în funcție de ceea ce ți-ai propus în activitatea ta, îți pot face în mod sigur cele mai bune recomandări și îți pot creiona niște strategii dintre care să o alegi pe aceea care ți se pare cea mai potrivită pentru situația în care te afli la momentul de față.

Nu este indicat sub nicio formă  să îți alegi un furnizor online “no name” pe care nu îl știe nimeni, deoarece riști ca să fii păcălit și să îți pierzi banii.

Apelează întotdeauna la o companie care are un site bine întocmit, care are o adresă fizică, un număr de telefon la care chiar răspunde cineva (!!!), datele de identificare fiscală complet afișate. Aceste elemente de identificare sunt extrem de importante atunci când vrei să faci parteneriate în domeniul HoReCa (și nu numai!).

Încearcă să afli și răspunsuri detaliate la anumite întrebări de bază, înainte de a trata cu noul furnizor ales, precum ar fi:

  • De cât timp funcționează pe piață respectiva companie?
  • Poți să vezi în realitate echipamentele HoReCa înainte de a le achiziționa într-un showroom?
  • Care sunt condițiile de plată și care este politica de returnare?
  • Vei putea să faci comenzi online?
  • Care este comanda minimă?
  • Transportul dotărilor este gratuit sau va trebui să fie plătit separat?
  • Montajul echipamentelor se face de către o echipă din cadrul companiei distribuitoare sau va trebui să îl faci tu, prin forțe proprii?
  • Care este durata de garanție a echipamentelor achiziționate?
  • Se asigură service garanție și post garanție?
  • Există suficiente piese de schimb pentru dotările pe care urmează să le achiziționezi în țară sau va trebui să aștepți cu săptămânile pentru ca acestea să vină de la producătorii din străinătate, timp în care vei avea blocată activitatea curentă pe care o desfășori?
  • Se asigură reduceri de preț pentru un volum mai mare de achiziții?
  • Se poate face o reducere de preț dacă se plătește integral, anticipat?

Nu uita însă că în timp ce tu verifici furnizorul și acesta te verifică pe tine(!!!), deoarece dacă este un nume cu notorietate pe piața de profil va dori să se asigure că ești de încredere înainte de a face afaceri firma ta.

Este acum o necesitate obiectivă ca proprietarii, managerii HoReCa să fie conectați cu furnizorii lor de dotări. La fel cum trebuie să se conecteze și cu furnizorii de produse alimentare (materii prime), o relație bună a unui antreprenor cu un distribuitor se bazează pe o comunicare activă.

Întâlnirile, dacă nu este posibil în această perioadă a se face față în față, se pot face prin intermediul rețelelor sociale, prin platformele de comunicare online de tip Zoom, Skype.

Toate acestea pot  să te facă să te simți confortabil și să nu iei decizia doar pe baza prețului de achiziție al unor echipamente pe care vrei să le comanzi pentru unitatea ta HoReCa.

O recomandare pe care ți-o fac este să te gândești dacă o colaborare cu specialiștii de la TC Romania Crown Cool nu te-ar interesa. Au referințe foarte bune, interesează-te și  la alți profesioniști în legătură cu ei și apoi contactează-i!

Cele mai citite articole

Leave a reply