Birou de proiectare – Cladiri de birouri

0
1177

Cladirile de birouri sunt destinate activitatilor profesionale ale uneia sau mai multor companii. Conform clasificarii internationale, toate cladirile de birouri sunt impartite in trei clase. Clasa unui centru de birou impune o serie de cerinte importante proprietarului si biroului de proiectare. In acest caz ai nevoie de un birou de proiectare profesional, precum Cross Design. 

Clasificari cladiri de birouri

Clasa „A” este un tip de cladire de birouri situata in centrul de afaceri al orasului in cladiri special construite in acest scop. Inaltimea tavanelor intr-o astfel de cladire nu trebuie sa fie mai mica de 3,6 metri, iar spatiile de lucru sa fie dotate cu toata infrastructura necesara: sisteme de ventilatie si aer conditionat, incalzire, dotate cu energie electrica si o conexiune la internet de mare viteza prin fibra optica.

Clasa „B” sunt birouri care sunt mai simple ca aranjare si decorare, care pot fi amplasate nu numai in cladirile nou construite, ci si in casele care au fost reconstruite. Aici nu vei gasi parcare subterana si automatizare inteligenta. Cu toate acestea, designul birourilor de clasa B este un serviciu foarte popular, deoarece costa clientii mult mai putin decat nivelul superior.

Clasa „C”. Aceasta clasa include spatiile de birouri situate in afara zonei centrale ale orasului si in cladiri care au fost initial construite intr-un scop diferit, dar de dragul timpului au fost transformate in birouri.

Indiferent de tipul de birou ales, un birou de proiectare profesional va deveni asistentul tau pe drumul de la idee pana la implementarea finala a proiectului.

Birou de proiectare – Caracteristici cladire de birouri

Cele mai citite articole

Proiectul unei cladiri de birouri se construieste pe baza unei sarcini tehnice din partea unui client (investitor). Termenii de referinta includ:

  • tip de cladire: nou ridicat sau reconstruit. 
  • informatii despre structura dorita a cladirii, fundatia acesteia, materialele peretilor, geamurile, tipurile de finisaje;
  • date privind terenul pe care este planificata constructia centrului de birouri;
  • comunicatiile de inginerie necesare si posibila lor rutare;
  • necesitatea dotarii sistemelor de sesizare a incendiilor, sistemelor de control acces, amplasarea posturilor de paza;
  • necesitatea amenajarii zonei din jurul cladirii.

Toate proiectele de cladiri de birouri dezvoltate de un biroul de proiectare respecta cerintele SP „Cladiri si structuri publice”.

Cum este construit proiectul?

In prima etapa a lucrarii – pre-proiectare – sunt selectate solutii arhitecturale, se selecteaza clasa centrului de birouri, se determina aspectul, schema de culori, metoda de decorare si aspectul intern.

Apoi proiectantul procedeaza la efectuarea cercetarilor ingineresti: geologice, geodezice, de mediu. Cercetarile se desfasoara cu implicarea unor specialisti si organizatii specializate.

A treia etapa – realizarea unui proiect preliminar – include elaborarea unui plan general al cladirii, un plan de schita al centrului, un plan de situatie, desenul fatadelor. In urma acestei etape, clientul va vedea cum va arata cladirea lui.

Dupa acordul cu clientul, biroul de proiectare trece la elaborarea documentatiei de proiectare si a desenelor de lucru. Dupa aceea, proiectul este supus unei examinari si, daca proiectul de birou este aprobat, proprietarul poate incepe constructia.

Cele mai citite articole